فردا ما می‌آيیم و در راهپیمایی 22بهمن شركت مي‌كنيم. من و شمايی که در این شهر و دیار و این آب و خاک نفس می‌کشیم، می‌آيیم تا بار دیگر، عزم خود را به رخ جهانیان بکشیم و حبابی که با تصورهای پوچ و واهی در این 34سال و هر بار در بهار انقلاب مي‌سازند را بار ديگر نابود کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حال و هوای مشهد هم بوی انقلاب دارد و اگر در این چند روز، نگاهی ساده و گذرا بر احوال شهر داشته باشید، می‌توانید با پرده‌ها و تصاویری که نصب شده است خاطرات انقلاب و آن دوران را مرور کنيد.

بی‌شک حفظ و گرامی‌داشت خاطرات انقلاب و بازگوکردن آن برای نسل جوان، توقع مردم مشهد و تمام کسانی است که در شکل‌گیری این انقلاب نقش داشته‌اند و در این رابطه نمی‌شود با ملاحظه‌کاری از کنار اهمیت این موضوع گذشت.

22 بهمن 91؛ تکرار حضور بی‌منت مردم مشهد در راهپیمایی

34 سال است که مردم مشهد همانند دیگر شهرهای کشورمان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را با حضوری گسترده، بی‌منت و فارغ از همه مشکلات و هیاهوی دشمنان و رسانه‌های غربی جشن می‌گیرند.

در‌این‌بین مردم مشهد نیز از حضور خود برای این جشن ملی و شرکت در راهپمایی فردا می‌گویند.

راهپيمايي 22 بهمن؛ وظيفه‌اي براي همه ملت

شهرستانی یکی از کسبه خیابان آیت‌ا... عبادی، شرکت و حضور در راهپیمایی 22بهمن را وظیفه‌ای بر دوش مردم و ملت ایران می‌داند و معتقد است که حضور مردم مشهد، دليلي جز احساس وظيفه ندارد.

از میترا شکری که دانشجوی دکتری فقه و مبانی حقوق است نیز در مورد شرکت در راهپیمایی سؤال می کنم و می گوید: برای این انقلاب زحمات بسیاری کشیده شده است، ما در فامیل 12 جانباز و شهید داریم و حتما در این راهپیمایی شرکت خواهم کرد تا دین خود به انقلاب را ادا کنم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

آریو عباسی نیز می گوید: با مادر و خواهرانم در راهپیمایی شرکت خواهم کرد؛ سال های گذشته پدر هم بود و با هم شرکت می کردیم اما امسال جای پدر را هم پر خواهیم کرد.

حفاظت از انقلاب با حضور مردم رقم می‌خورد

در میدان شهدا به‌سراغ یکی از شهروندان مشهدی مي‌روم که همراه با همسر و دو فرزندش از پایانه‌شهدا به سمت خیابان آیت‌ا...عبادی در حرکت هستند.

او که خودش را طاهری معرفی می‌‌کند از ضرورت حضور مردم برای شرکت در این راهپیمایی می‌‌گوید.او در ادامه، راهپیمایی 22بهمن را تجلی حفاظت مردم از انقلاب و ادامه پایداری در مسير حفظ نظام می‌داند و عنوان می‌‌کند: حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن امسال مشت محکمی بر یاوه‌گویان و آنانی است که اهداف این انقلاب را نشانه گرفته‌‌اند.

این استقامت ایرانیان در برابر تحریم‌ها، مرد و زن ندارد

رامین پژند نیز دیگر شهروند مشهدی است که در خیابان احمد آباد مشغول خرید پوشاک است. او که از رزمندگان دوران دفاع مقدس است، می گوید: تا سال قبل همه ساله شرکت می کردم اما امسال سفری زیارتی به خارج از کشور دارم اما قلبم همیشه با وطن بوده و برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن دلتنگ خواهم بود.

در عرصه میدان شهدا، به‌سراغ فاطمی یکی از بانوان مشهد مي‌روم که همراه با فرزندش در حال سلام دادن و عرض ارادات به ساحت قدسی علی بن موسی‌‌الرضا(ع) است.

از این بانوی مشهدی در رابطه با حضور زنان مشهد برای شرکت در راهپیمایی 22بهمن امسال سؤال مي‌كنم و او در پاسخ مي‌گويد: بانوان مشهدی هم مانند دیگر اقشار در این راهپیمایی شرکت می‌‌کنند تا نشان دهند استقامت ایرانیان در برابر تحریم‌‌ها، مرد و زن ندارد و همه در این مسیر با پایداری و گام‌‌های استوار، راه شهیدان را ادامه می‌‌دهیم.

فردا دهه هشتادي‌ها هم مي‌آيند

علیرضا فاطمی که شاید 10 بهار را تجربه کرده نیز، از حضور همراه با پدر و مادرش در راهپيمايي 22بهمن می‌‌گوید.

از علیرضا سؤال مي‌كنم فردا دوست داري چه شعاري را فرياد بزني؟ و او با همان صداقت کودکانه عنوان می‌‌کند: دوست دارم فردا مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را شعار بدهم.

حرف دل مردم ایران؛ حقارت تحریم‌هاست

در ادامه، هم‌پای صحبت‌‌ها و حرف‌‌های دل یکی از جوانان مشهد می‌‌شوم. عرب‌شاهی به تحریم‌‌ها و فشارهای دشمنان علیه مردم ایران اشاره می‌‌کند و می‌‌گوید: آنان به‌خیال خود می‌‌خواهند با این تحریم‌‌ها، گسستی میان مردم و نظام ایجاد کنند که بر این اساس از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شکل‌های گوناگون و با اعمال انواع تحریم‌‌ها سعی در ایجاد این نوع گسست میان مردم و نظام داشتند.

علیرضا داورزنی هم می گوید: با انقلاب اسلامی میثاقی ناگسستنی بسته ایم و دشمنان هم نمی توانند به شکست این انقلاب دل خوش کنند. و سرانجام علی قاسم زاده، نوجوانی 16 ساله می گوید: شور و حال حضور با مردم در این عرصه وصف ناپذیر است؛ امسال سومین سالی است که دراین راهپیمایی شرکت می کنم و همانند دیگر راهپیمایی ها، تا زنده هستم همه 22 بهمن ها در راهپیمایی شرکت خواهم کرد.

22بهمن امسال باتوجه به تحریم‌‌های بی‌سابقه دشمنان علیه مردم و نظام ایران، تجلی‌گاه حضور بی‌منت مردم و گامي بلند و استوار از سوي مردم به عنوان پشتوانه‌‌های نظام خواهد بود تا مشتی بر یاوه‌گویان نظام باشد.

در این بین، حضور گسترده مردم در راهپیمایی امسال، تلنگری برای برخي مسئولان است که به یاد داشته باشند مردم از ابتدا با تحریم‌ها مقابله كردند و اکنون زمان حضور آنان است که پای وعده‌هاي خود به ملت باقي بمانند و از دامن زدن به اختلافات نيز بپرهيزند./س


برچسب ها: میدان ، شهدا ، میزبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.